Klockan 9.43 på förmiddagen när den svenska sommaren var på väg att släppa fram värmen och hoppen om sköna dagar på sjön hände det otänkbara. Larmet gick. Tidningarna skrev om det. Det var inslag på TV. En kändis hade råkat illa ut. Det var minuter från katastrofen, men vi pratar om en överlevare. Den 15 m långa mahognybåten Loris har varit med om elände förr… – Ur Båtliv 5-24
I vårt land kan buset åka in och ut och stjäla kapitalvaror utan problem, och nyare 4-takts utbordare är en av favoriterna. I Finland har man inte alls samma problem på grund av
tuffare gränskontroller. Vi tipsar om hur båtägare kan skydda sin motor. Ett alternativ kan vara att ta hem motorkåpan eller växelhuset – eller båda. – Ur Båtliv 5-24
tuffare gränskontroller. Vi tipsar om hur båtägare kan skydda sin motor. Ett alternativ kan vara att ta hem motorkåpan eller växelhuset – eller båda. – Ur Båtliv 5-24
JAG (VI) HAR ”varit ute” några gånger i sommar, varje gång i ungefär en vecka. Vi har haft tur med både väder, vindar och förtöjningar i natur- och gästhamnar. I år har det varit något färre fritidsbåtar längs kusten, tycker jag, I de populäraste gästhamnarna har avgiften varit cirka 450 kr/natt och från och med vecka 33 en reducering med cirka 150 kr medan avgiften i
populära Smögen i augusti bara var 100 kr/dygn. Reapris på gästhamnsavgifter är ju en ovanlig företeelse för oss båtägare. – Ur Båtliv 5-24
populära Smögen i augusti bara var 100 kr/dygn. Reapris på gästhamnsavgifter är ju en ovanlig företeelse för oss båtägare. – Ur Båtliv 5-24