17 september, 2014

Dufour Yachts skapar kul event för sina båtägare

Gåshaga Marina, generalagent för Dufour Yachts i Sverige, satsar vidare med ”community marketing” för att göra Dufour till Sveriges roligaste segelbåtsmärke. Den 20 september blir det city sailing mitt i Stockholm och kräftskiva på Gåshaga Marina för alla som äger en Dufour.

– Vi tror stenhårt på att den som köper en segelbåt inte enbart köper en båt utan en hel livsstil och möjligheten att ta del av ett helhetskoncept. Självklart vill vi sälja båten och sedan även ta hand om båtägarens upptagning/sjösättning/service men vi vill också arrangera roliga event där Dufourägare kan segla tillsammans och träffas under sköna former, säger Anders Almén, VD och ägare till Gåshaga Marina.

– Vi har sedan ett par år tillbaka arbetat tillsammans med Norberg Yachting och Pelle Norberg (Volvo Ocean Race, Nokia Oops Cup, AEZ Sailing Team m.m.), en profil inom Svensk segling och specialist inom marknad/PR/kommunikation, fortsätter Anders.

Den 20 september smäller det utanför Gåshaga då Dufour Yachts kör city sailing mitt i Stockholm. In till slottet och vända, en gipp utanför Strandvägen, ut till Vaxholm och sedan tillbaka till Lidingö. Efter målgång blir det seglaröl på bryggan och lite senare kräftskiva som alla Dufourägare som deltar på segling blir bjudna på.

– Ett mycket bra sätt att skapa kontakt och bygga Dufours varumärke, säger Anders.

– Under vintern 2014/2015 är planen att arrangera en gemensam resa för Sveriges Dufourägare till en av de större båtmässorna samt om tid finns även en studieresa till Dufour-varvet i La Rochelle, avslutar Anders Almén.

Info: http://www.dufour-yachts.se/