Viamare Invest blir Official Partner till Match Cup Sweden, Sveriges största internationella seglingstävling. Viamare har tecknat ett ettårsavtal med option på förlängning med Brandspot som äger de kommersiella rättigheterna för eventet. Tävlingen avgörs i Marstrand den 2 – 8 juli.
– För oss står segling för äventyr, hängivenhet, ledarskap, miljö och innovation, värdeladdade ord som vi vill förknippas med. Därför var det en självklarhet för oss att nappa på förfrågan om att vara med som sponsor för Match Cup Sweden, säger Patrik Mehks, marknadschef på Viamare Invest AB.
Under Match Cup Sweden ställer Viamare upp med ett antal pontoner från SF Marina samt bevakningsbåtar från det helägda bolaget Sjöassistans. Vidare har Viamare-bolaget Evitbe fått uppdraget att hantera all evenemangslogistik kring tävlingen.
Match Cup Sweden är ett evenemang som drar till sig deltagare från hela världen. Det arrangeras av Brandspot i samarbete med GKSS och lockar över 100 000 åskådare. Till årets tävling har flera av skepparna i det nyss avslutande America’s Cup aviserat att de kommer.
– För oss var det naturligt att ställa frågan till Viamare, med utgångspunkt från dess breda maritima kunskap och engagemang inom segelsporten, säger Jan Torstenson, VD Brandspot.
Viamare Invest, med kända varumärken som Storebro, Nimbus, Ryds och Maxi, är sedan flera år tillbaka starkt engagerat i seglingssporten. Företaget arrangerade Volvo Baltic Race 2003 och 2004, är huvudsponsor åt Svenska Seglarförbundet inför OS i Peking 2008, och genomför en rad återkommande aktiviteter i Sandhamn där Mästarnas Mästare är en av publikfesterna.