De här helt nya och fräckt designade G2 motorerna, nästa generation av Evinrude E-TEC utombordsmotorer, visar BRP:s historia av innovation, med sin djärva och banbrytande design.
BRP avslöjade i helgen en ny serie utombordsmotorer som ger upp till 75 procent mindre totala reglerade utsläpp med 15 procent bättre bränsleekonomi och 20 procent mer vridmoment än ledande fyrtaktsmotorer.
Evinrude E-TEC G2 utombordsmotor ger oöverträffad prestanda med ”bäst-i-klassen” vridmoment och bränsleekonomi kombinerat med de lägsta totala utsläppen. Från och med säsong 2015 finns E-TEC G2 tillgängliga på den skandinaviska marknaden i storlekarna 200 H.O. till 300 R.A.V.E.
Nya E-TEC G2 är den första utombordaren med anpassningsbart utseende. Denna innovation ger konsumenterna möjlighet att få den absolut perfekta kombinationen av båt och motor genom att välja topp-och frontpaneler, samt accentfärger som matchar båten.
– Dessa motorer utmärker sig, i industrin och på vattnet, säger Chris Dawson, vice vd och chef för Global Sales and Consumer Experience.
– Ingen har, fram tills nu, uppnått dessa nivåer av prestanda och integration. Lägg till detta det faktum att den här motorn producerar i särklass de lägsta utsläppen av alla utombordsmotorer på vattnet, och det blir tydligt att de nya Evinrude E-TEC-G2-motorerna kommer att förändra båtlivet.
BRP:s nästa generation av Evinrude E-TEC-motorer kommer att backas upp av ett oöverträffat kundvärde med branschens bästa motorgaranti, minsta underhåll och ”bäst i klassen” bränsleeffektivitet. BRP är den enda motorn som erbjuder 5-5-5: 5-års motorgaranti, fem års rostskyddsgaranti, och 500 timmar utan återförsäljare-schemalagt underhåll. Detta skapar mer tid på vattnet och klassens lägsta underhålls- och driftkostnader.
* Baserat på BRP:s interna tester.
Kommentarer
Både designen och prestandasiffrorna ser fantastiska ut! Varför åka 4-takt?
Det som står skrivet låter mycket bra – men är det Kalle Anka som har grejat designen?!