23 april, 2014

Trygg-Hansa lanserar ”i vått och torrt”

Trygg-Hansa lanserar nu en helt ny kommunikationsplattform med konceptet ”I vått och torrt”. En del av konceptet är reklamfilmsserien ”Skyddsänglar” som illustrerar hur kundernas tillvaro kan förenklas med hjälp av ett ansvarstagande försäkringsbolag. Trygg-Hansas projekt Babybojen, Husräddarna och Familjehjälpen är några exempel på tjänster och service som redan nu stöttar och förenklar vardagen för kunderna.

Genom flytövningar för barn (Babybojen), brandövningsfilmer och ett kontinuerligt informativt arbete jobbar Trygg-Hansa med att utveckla produkter och tjänster för att underlätta och stödja sina kunder i vardagen. Trygg-Hansas ambition är, utöver att erbjuda heltäckande och väl anpassade försäkringar, att vara tillgänglig när kunden har behov av hjälp samt skapa värde för kunden i såväl vardag som olyckstillfälle. Därför lanserar Trygg-Hansa nu ett nytt kommunikationskoncept, ”I vått och torrt”, för att förmedla denna satsning. Genom vägledning, avlastning och lättillgänglig service vill Trygg-Hansa skapa närmare ännu relationer med sina kunder.

– Vi vill vara ett företag som är avlastande och som står vid kundens sida i alla lägen. Undersökningar som vi har genomfört visar också att våra kunder har ett behov av just detta. Vårt främsta fokus även fortsatt är att hjälpa våra kunder att hantera skador, men genom att avlasta i vardagen kan vi också ge ett extra stöd, säger Annica Bergman, marknadschef på Trygg-Hansa.

Många tror på skyddsänglar
Samtidigt som lanseringen av kommunikationskonceptet ”I vått och torrt” lanseras även reklamfilmsserien ”Skyddsänglar” för att dramatisera satsningen. Många svenskar upplever att de faktiskt har en skyddsängel. Enligt en nyligen genomförd undersökning med över 1000 respondenter svarar 54 % att de någon gång har upplevt att de har en skyddsängel.

– Vi använder skyddsängeln för att porträttera vår närvaro i våra kunders liv. Det finns många olika sorters skyddsänglar i vår värld och genom denna liknelse vill vi uppmärksamma att vi vill hjälpa till; innan, under och efter att någonting har hänt våra kunder, säger Annica Bergman.

Ladda ner den nya reklamfilmen här:
https://courier.swiss.se/delivery/A9huJF_LQRSR6PYpQss5DA/001_45s_2014_04_14.wmv