1 augusti, 2013

Upplevelsen i fokus för ny sajt om kryssning

Nu lanseras webbplatsen SeaFun.se där själva upplevelsen under en kryssning är det centrala. Kryssning är den reseform som ökar mest av alla i Sverige. Redaktör är Heidi Rovén, reseskribent och författare till boken Kryssa inte utan mig. Hon säger: ”SeaFun fyller ett tomrum då det inte tidigare fanns några sajter i Skandinavien som fokuserar på kryssningsupplevelsen på samma sätt. Potentialen är enorm och SeaFun ska växa i takt med branschen. Jag ska se till att SeaFun är till stor hjälp för alla som vill kryssa.”

Kärnan i SeaFun består av intresseväckande, ständigt uppdaterat och välskrivet textmaterial. Detta är något som man annars inte är bortskämd med på Internet.

Artiklarna på SeaFun är uppdelade i två skilda delar: ett objektivt, oberoende nyhetsflöde om vad som händer i kryssningsbranschen och en personlig, subjektiv och reflekterande blogg med tyngdpunkt på kryssningsupplevelser.

Heidi Rovén fortsätter: ”Jag förvånas ständigt över att det finns så många fördomar om kryssningar. Att slå hål på alla dessa myter är en av drivkrafterna med SeaFun.”

Webbplatsen är utvecklad av Rancio Development i en ny teknik kallad RWD, Responsive Web Design. Detta innebär att webbsidorna dynamiskt anpassar sig efter den enhet man använder, såväl mobil, surfplatta som desktop.

SeaFuns logotype är en stilren Art Deco-flirt som påminner om de gamla atlantångarna, där fartyget bryter fram i en vågliknande text. Här kombineras historia och drömmar, fart och kraft med den lekfullhet och känsla av äventyr som en kryssning innehåller – allt det som SeaFun står för.

Info: www.seafun.se

Kommentarer

Erik E 22:20:21 2013-08-01

Suverän site med intressanta artiklar! Den kommer jag besöka igen.