17 december, 2012

Bilimportörerna välkomnar Stockholm Lifestyle Motor Show

Volvo, Audi, Peugeot, Opel, Fiat Group, Renault, Mazda, Porsche, Suzuki och Volkswagen är bara några av utställarna som nu är i full färd med att planera sina montrar inför Stockholm Lifestyle Motor Show. Arrangemanget pågår samtidigt som den återkommande MC-Mässan och båda evenemangen ingår i samma biljett. En rundringning i hopp om att få lite förhandstips om vad som kommer att bjudas på i både bil- och aktivitetsväg ger i stort samma bild.

– Stockholm Lifestyle Motor Show har ett mycket intressant koncept som passar oss bra, säger Volvo Personvagnars presschef Bo Larsen. Bilen idag är inte längre enbart ett transportmedel, utan lika mycket en image och livsstil, något mässan fångar upp.

– Mässan ger oss en unik möjlighet att möta våra kunder på hemmaplan, anser Irene Bernald, informationschef för Audi Sverige. Vi väljer självklart att lyfta fram quattro och passar givetvis på att slå ett slag för Audi Stockholm!

Även Mazda Motor Sveriges presschef Per Lidström framhåller kärnvärdena som bilföretaget delar med mässan:

– Image och design är lika viktigt som funktion, prestanda, säkerhet och körglädje, säger han.

Den nya bilmässan i Stockholm visar sig vara varmt välkommen, trots utmanande tider i branschen.

– Visst är det tufft för alla, säger Karin Karlsson på Renault Nordic. Samtidigt ökar det bara betydelsen av att ge full gas istället för att bromsa!

Ord som alla bilimportörer verkar ha lätt att hålla med om.

– Det är jätteroligt att det anordnas en nybilsmässa i Stockholm igen, säger Annicka Troedsson, presschef för Opel. Ett perfekt tillfälle för oss att lägga Sverigepremiären av nya Mokka på!

Torbjörn Lundgren, presschef för Fiat Group, har fyra personbilsmärken under sitt paraply. Och han lovar att ta med dem samtliga till Stockholm Lifestyle Motor Show.

– Självklart! Det ger oss ett otroligt spännande tillfälle att möta en bred publik, säger han. Därför tar vi med oss Fiat, Lancia, Alfa Romeo och Jeep!

Maria Lantz, presschef hos Peugeot, är av samma uppfattning:

– Allt sedan Stockholms Bilsalong lades på is har det varit lite av ett vakuum i huvudstaden. Men visst finns det gott om bilintresserat folk, så Stockholm Lifestyle Motor Show fyller definitivt ett behov för alla parter!