22 mars, 2013

Princess satsar på rosa

Engelska Princess Yachts, med varv och huvudkontor i Plymouth, satsar på rosa. Detta är en del av en kampanj från St Luke´s Hospice i Plymouth och deras välgörenhet. Princess deltar i St Luke´s Hospices så kallade Midnight Walk genom att visa upp en rosalackerad Princess V39 i Plymouth.

Välgörenhetstraditionen fyller 30 år i år och det är bland annat därför som Princess satsar lite extra. Men företaget det kanske satsar på att det finns kunder som vill ha sin V39 i denna väldigt speciella färgsättning.

2012 deltog över 2 000 kvinnor i Midnight Walk och samlade in 190 000 Pund, motsvarande cirka 1,9 Mkr. Insamlingen möjliggjorde 406 dagars behandling för patienter vid St Luke´s Hospice och gjorde därmed en stor skillnad för både patienter och familjer. I år hoppas sjukhuset att få över 4 000 kvinnor som deltar i evenemanget, som äger rum 27 juli.

Den aktuella V39:an har inte lackats rosa utan har fått sin färg med tejp över hela sidorna. Den här teknologin – ”Yacht Wrap” – är på frammarsch hos många varv som tycker att det är ett enkelt sätt att både få rätt färg på båtarna och till exempel seglare som vill kunna montera reklambudskap på sina båtar.