16 maj, 2011

Internationella utmärkelser till Stena Match Cup Sweden

Världens ledande seglingsserie – ISAF World Match Racing Tour – har just annonserat vinnarna av 2010 WMRT Awards. Stena Match Cup Sweden tog hem två utmärkelser – Best Audience Engagement och Best Event Marketing Campaign.

– Vi är väldigt glada att få ett sådant kvitto på att evenemanget är uppskattat. Och vi tackar vår fina publik för priset Best Audience Engagement. Seglarna har sällan så stor och nära publik som i Marstrand, något vi vet är väldigt uppskattat, säger Jan Torstenson, VD på Brandspot.

Som norra Europas största seglingstävling utgör Stena Match Cup Sweden en av nio VM-deltävlingar i WMRT. I år dubblar evenemanget antal priser från ifjol och är det evenemang som näst efter Monsoon Cup tog hem flest utmärkelser. Även ifjol gick priset om Best Event Marketing Campaign till Match Cup Sweden.

– Vi har jobbat med Stena Match Cup Sweden i ett par år nu och illustrationsmanéret har fått mycket uppmärksamhet. Tillsammans med en välplacerad kampanj blev det ett lyckat koncept. Nu förnyar vi oss i år och skiftar manér. Hoppas att det faller ut lika väl, säger Anna Reynold, VD på reklambyrån Milk.

Utmärkelserna i WMRT Awards är fördelade efter en omröstning bland press, seglare, domare samt World Match Racing Tours personal och leverantörer.

Stena Match Cup Sweden är norra Europas största seglingstävling och en av nio VM-deltävlingar för herrar i World Match Racing Tour. Evenemanget pågår på Marstrand 4–10 juli 2011 och drar normalt 100 000 besökare varje år. Stena Match Cup Sweden anordnas av GKSS i samarbete med Brandspot. GKSS ansvarar för de sportsliga delarna och Brandspot för de kommersiella rättigheterna.