28 oktober, 2010

True Heading introducerar en “Hjärtligare skärgård”

True Heading AB och Skärgårdsradion 90,2 har påbörjat en tre veckors kampanj för en hjärtligare skärgård. För att uppmuntra en hjärtligare ton och hjälpsamhet i båtlivet så har True Heading AB och Skärgårdsradion 90,2 startat en tre veckors lång kampanj som kommer att sluta med en stor prisutdelning söndagen den 14/11 kl 14:00 på båtmässan Scandinavian Boat Show i Älvsjö.

Pressrelease:

Kampanjen kommer att ha en tävlingsliknande form där man får berätta om sin värsta respektive bästa historia från båtsommaren 2010. På detta sätt lyfter TrueHeading fram hur man inte skall agera till sjöss respektive hur man skall uppträda som båtgranne. I ett gott sjömanskap är det viktigt att hjälpa till och med fler människor som vill ut i skärgården så ökar vikten av detta. Med fler och större båtar i skärgården är det också viktigt att hjälpa varandra för att undvika skador både på personer och materiel.

– För True Heading som jobbar med säkerhetslösningen AIS var det självklart att vara med i detta projekt för en Hjärtligare skärgård. Alla former och medel som bidrar till ökad sjösäkerhet och gott sjömanskap är bra, säger Anders Bergström VD för True Heading AB.