30 april, 2010

Stena – ny titelsponsor till Match Cup Sweden

Stena gör en gemensam sponsorinvestering för hela koncernen i ett av Sveriges största årligen återkommande evenemang, Match Cup Sweden. Med ny titelsponsor byter evenemanget namn till Stena Match Cup Sweden. Stena och Match Cup Sweden har en lång historia i och med att Stena Line och Stena Bulk under många år har varit båtsponsorer till evenemanget. Nu har Stena Sfären bestämt sig för att kliva upp och blir titelsponsor på koncernnivå.

– Det känns fantastiskt roligt att ta ett helhjärtat grepp om Match Cup Sweden. Vi har varit med under flera år och har på olika sätt upplevt evenemangets många möjligheter. Därför vet vi också att det är ett utmärkt evenemang för att samla hela Stenagruppen till en koncerngemensam aktivitet. Vårt mål är att ytterligare stärka banden mellan medarbetare, kunder och partners och vi ser att Stena Match Cup Sweden är en utmärkt plattform att utgå ifrån, säger Dan Sten Olsson, Koncernchef på Stena AB.

– Det är oerhört glädjande att Stena väljer att göra den här investeringen. Det är det bästa betyg man kan få som evenemang när en så trogen partner väljer att förstärka sitt engagemang ytterligare, säger Jan Torstenson, VD på Brandspot, som arrangerar Stena Match Cup Sweden.

Match Cup Sweden är ett av Sveriges största publika evenemang och en av tio VM-deltävlingar för herrar i World Match Racing Tour. Evenemanget pågår i Marstrand 5 – 11 juli 2010 och drar över 100 000 besökare varje år.

– Genom den stora publiktillströmningen som arrangemanget har, och i och med att vi är stora arbetsgivare i Västsverige är det ett utmärkt sätt för både anställda som kunder och partners att komma samman under lediga former. Allt som har med vatten, vind och miljö ligger oss varmt om hjärtat vilket Stena Match Cup Sweden verkligen handlar om, säger Gunnar Blomdahl, VD Stena Line.

Bland evenemangets båtsponsorer syns PelleP, Castellum och Santa Maria, som alla har valt att förnya sina flerårsavtal. Även Swedish Match är en trogen partner. Childhood är fortsatt evenemangets officiella välgörenhetspartner med en egen båt och ny sponsor för i år är Sigma. Göteborgs-Posten är fortsatt evenemangets mediepartner.