En digital båtvecka – Västkustens Båtvecka – ersätter den fysiska Båtmässan i Göteborg 2021. Båtveckan är öppen 5–14 februari.
– Västkustens Båtvecka handlar om att samla utställarnas egna initiativ, såväl fysiska som digitala, under Båtmässans paraply för att gemensamt säkerställa att det snackas och upplevs båtliv som alltid i inledningen av februari, säger Jacob Ryder, affärsansvarig Båtmässan i Göteborg.
– Vi har precis kommit igång med införsäljningen till mässan och hittills har responsen varit god. Om vi har möjlighet att ta in 50 personer samtidigt så planerar vi att också att öppna in en hall på Svenska Mässan där det kommer visas 10–15 nyheter på båtsidan. Det blir fri entré för besökare med max 50 personer samtidigt.
Göteborgsmässan i februari 2020 var mycket lyckad med bra besökssiffror och en stark försäljning för utställarna.
– Mässan är uppskattad både bland utställare och besökare. Dessutom är känslan att det kommer bli en sommar med ett blomstrande båtliv i Sverige vilket borgar för en fullspäckad upplaga 2022. Vi spänner bågen och de nya inslag vi hoppades bjuda på skjuts framåt ett år helt enkelt, säger Jacob Ryder.
Båtmässans evenemangskalender öppnas för allmän beskådan på www.batmassan.se i mitten av januari.
Aktuell information om mässorna och andra båtnyheter finns alltid på: www.batliv.se
Bildtext:
Digitala ”Västkustens Båtvecka” ersätter den fysiska Båtmässan i Göteborg 2021. Under veckan visas nyheter på olika sätt. På bilden Nimbus T8. Foto: Henrik Ljungqvist.