När världens högst ansedda regatta hålls för 33:e gången står Peak Performance som officiell klädsponsor. Nästa års America’s Cup blir inte första gången Peak Performance jobbar med segling. Tidigare har det svenska sportmodeföretaget sponsrat båtar i Whitbread Around the World Race, och senast i september var Peak Performance officiell klädsponsor till Challenge Julius Baer på Genèvesjön.
– America’s Cup är segelsportens mest prestigefyllda tävling. Ett perfekt tillfälle för ett premiummärke som Peak Performance att nå fler i en värld vi redan är en del av, säger Jonas Ottosson, VD på Peak Performance. Många båtmänniskor åker dessutom skidor och spelar golf.
I samband med kappseglingen lanseras en limiterad America’s Cup-kollektion. Kollektionen kommer att bäras av all personal under tävlingsdagarna och kommer även att finnas i speciellt utvalda Peak Performance-butiker. Dessa finns listade på www.peakperformance.com från mitten av januari.
America’s Cup-pokalen från 1851 är den äldsta inom internationell idrott och prissumman den högsta.