Idag tar Scaniagruppens gemensamma online-närvaro ett nytt stort kliv in i framtiden. Den nya webbplatsen har ett tydligt fokus på nyheter, bilder och videofilmer om Scanias verksamhet och transportlösningar från hela världen.
– Vi fortsätter att stärka våra online-kanaler, säger Staffan Ekengren, chef för Scania Newsdesk. Som ett globalt företag vet vi betydelsen av en stark digital närvaro för att nå våra kunder och andra intressenter.
– Under de senaste åren har det blivit allt mer uppenbart att vårt Newsroom är den främsta kanalen för redaktionella stories och porten till sociala medier, säger Erica Zandelin, chef för Online Governance & Solutions på Scania. Vi har nu anpassat vår kommunikation till denna utveckling och slår samman vår övergripande företagsinformation med den redaktionella kommunikationen, i en gemensam kanal.
Scanias nya webbplats är en arena för information om Scania, men också om utvecklingen inom transport- och logistikbranschen – med ett betydande fokus på hållbarhet.
Scania firar 2016 sitt 125-årsjubileum och den nya webbplatsen innehåller därför också ett omfattande historiskt material. För läsare som är mer intresserade av framtidens transportlösningar är sektionen som handlar om forskning och utveckling en guldgruva.
Den nya webbplatsen finns att läsa här: http://www.scania.com/group För en mer fördjupad information om Scanias produkter och transportlösningar: http://www.scania.com/global