Det svenska klädvarumärket Sail Racing lägger in en växel till. Efter de kommersiella framgångarna som partner till den svenska utmanaren i Americas Cup; Victory Challenge, går teamet bakom Sail Racing in i en ny fas. De stora satsningarna som ligger framför oss nu är dels byggandet av egna butiker, dels en utlandsetablering säger Lars Bolin, marknadschef på Sail Racing.
I samband med detta kommer också en helt ny kollektion att lanseras våren 2009.
Sail Racings chefsdesigner Thomas Nilsson, kommer leda arbetet att skapa en mycket tekniskt avancerad premium kollektion tillsammans med seglarna i Sail Racings Test Team och industridesignern Fredrik Magnusson, tidigare Creative Director på – och grundare av designbyrån Propeller. Kollektionen kommer att innehålla både material och tekniska lösningar från andra industriella branscher och ha en strikt och minimalistisk Sail Racing design.
I och med att vi nu har ett komplett koncept inom produktion, design, marknadsföring och retail, så kommer vi under ledning av exportchefen Christian Engström att etablera oss på allvar ute i Europa under den närmsta femårs-perioden, både med distributörer och egna butiker, säger Lars Bolin.
Sail Racings nya höstkollektion hittar du på www.sailracing.com
12 oktober, 2007