Inför sommaren lanseras en ny serie klassiska frågespel – MIG Take Away. De fyra lätt-att-ta-med-sig-spelen finns i varianter som passar för vuxna, barn och hela familjen. Med 150 000 skrivna frågor och över en miljon sålda spel toppar MIG-frågespelen fortfarande listorna över Sveriges mest populära sällskapsspel.
– Vi tycker att det är fantastiskt att intresset för sällskapsspel och kunskap finns i alla åldrar. Att spela spel, umgås och lära nytt tillsammans är populärt både bland vänner och familj. Vi har därför tagit fram en ny serie klassiska frågespel, med något för alla, säger Helena Liewendahl, en av grundarna till frågespelen MIG.
De fyra spelen finns i olika varianter. Frågekampen och Hemmakväll innehåller frågor för vuxna. Junior Quiz har frågor för barn på 6–14 år och spelet Familjekul kan hela familjen vara med på. Äldre och yngre kan spela tillsammans.
Spelen är fyllda med kluriga, kunskapsboostande och aktuella frågor. Spelunderhållning som lätt tas med på semestern eller till vännerna för hemester-mys.
– Det är så roligt att vi nu kan presentera hela fyra nya spel inför sommaren, då det verkligen finns tid att umgås och spela tillsammans, säger Git Hansson, MIG-spelens andra grundare. Det är alltid lite knepigt att ta fram spel som är kul för alla i familjen. Som följd av detta har vi satsat lite extra just på vårt spel Familjekul, och skapat olika frågeformuleringar som både ska engagera barnen och hålla de vuxna på tårna.
Git Hansson och Helena Liewendahl startade företaget Compete Now år 2000, och har idag tillverkat över hundra olika spel. Med över en miljon sålda spel är de en av Sveriges största frågespelstillverkare. Alla spel från MIG är tillverkade i Sverige, och de små spelkartongerna är lätta att ta med sig.
Bildtext: Git Hansson och Helena Liewendahl skapar klassiska frågespel som passar bra i båten.