Tidigare hade Watski och Sjöassistans ett samarbete där de lyfte fram säkerheten på sjön och gav varandra synlighet på deras respektive hemsidor. Nu väljer Watski och Sjöassistans att utöka sitt samarbete genom att erbjuda möjligheten att köpa medlemskap direkt hos Watski. I Watskis webbutik hittar kunderna Sjöassistans tre paket; Medium, Large och XL.
Foto: Sjöassistans.
Varför väljer Sjöassistans att utöka samarbetet med Watski?
– Alla som har eller äger båt vet hur viktigt det är att ha rätt saker ombord, oavsett om det är tillbehör till själva båten eller utrustning som tas med ut på sjön, berättar Jan Josephson på Sjöassistans.
– Vårt samarbete med Watski är mycket uppskattat av våra medlemmar som alla prioriterar kvalité och snabba leveranser. Som medlem i Sjöasisstans ingår också bland annat servicen att vi kör ut reservdelar till båtägare som hamnat i trubbel, att då vår medlem snabbt kan få fram rätt reservdel som vi kan köra ut är en stor fördel för alla. Nu breddar vi samarbetet för att på så sätt ytterligare ge våra medlemmar förmåner samtidigt som vi gör det möjligt för alla Watski kunder att enkelt bli medlemmar i Sjöassistans, säger Jan Josephson.
Varför väljer Watski att utöka samarbetet med Sjöassistans?
– För Watski är vattnet och båtlivet synonymt med njutning, passion och längtan. Men vi kan inte komma ifrån det faktum att det sker olyckor på sjön. Pandemin har gjort att det är många nya båtägare. Dessa har inte byggt upp den erfarenheten som ibland behövs på sjön.
– Därför väljer vi att utöka vårt redan stora sortiment av säkerhetsprodukter och erbjuder våra kunder medlemskap i Sjöassistans. En assistans av en båt är i de flesta fall mer än bara en bogsering. Det innebär oftast kontakt med varv eller motortekniker, försäkringsbolag etc. allt för att du som båtägare snabbt ska kunna komma vidare med din båt. Alla dessa delar som annars tar en massa tid och kan bli väldigt kostsamt säger Tim Ekberg, Ecommerce Manager på Watski.