Yamaha försöker på ett annorlunda sätt att få fler att välja båtlivet – genom att ordna blind dates i skärgården.
I en undersökning från Novus, som har gjorts på uppdrag av Yamaha, har svenskarna fått svara på vad de tycker skulle vara den mest romantiska aktiviteten för en dejt, och föga förvånande slog en båttur i skärgården högt, där 21 procent av de tillfrågade uppgav att det är den mest romantiska aktiviteten. Utöver att många svenskarna ansåg att en båttur i skärgården är den mest romantiska dejten uppgav 30 procent att det är väldigt attraktivt hos en potentiell partner att äga en båt.
För att få fler att upptäcka båtlivet, och fira romantiken, låter nu Yamaha singlar att ansöka om en romantisk dejt i skärgården. I kampanjen Dejta i Kärgården låter Yamaha kärlekstörstande singlar få chansen att gå på en blind date i skärgården på en 210 hk daycruiser.
– Med sommaren på ingång och allt fler som upptäcker båtlivet ville vi på ett kul och varmt sätt ge fler möjligheten att få uppleva alla fördelar med att äga en båt. Nu hoppas vi att vi får in många ansökningar och att ännu fler vill ge sig ut på sjön, säger Lena Nygårdhs, Brand Specialist på Yamaha Motor Scandinavia.
Ansökan till Dejta i Kärgården är öppen under sommaren 2021. Om du själv vill testa både kärleken och båtlivet kan du ansöka om en Dejt i Kärgården på denna länk: yamaha-motor.se/kargarden