Efter ett mycket annorlunda år där i stort sätt alla fysiska båtmässor uteblivit beslutade Båtagent sig för att utveckla en egen, så riktig mässa som möjligt online.
Pressmeddelande:
Ett knappt 40 tal båtar samt ett mindre antal tillbehörs och tjänsteföretag kommer visas på bryggan, med hjälp av den senaste digitala tekniken.
Besökarna ges möjlighet att vandra längs den virtuella bryggan och kliva ombord på båtarna för en spännande 360° upplevelse direkt i telefonen. Vidare kan besökarna i lugn och ro utforska erbjudanden från andra företag om säljer produkter och tjänster.
– Tanken är, säger Båtagents marknadschef Aron Borg, att erbjuda båtbranschen en möjlighet att till självkostnadspris kunna lägga upp sina objekt antingen vid vår begagnad brygga, alternativt vid tillbehörsbryggan. Vi hoppas även att en nybåtsbrygga kommer kunna utvecklas till vårmässan som kommer gå av stapeln i februari–mars.
Vidare menar Aron Borg att online-mässor är ett bra komplement till fysiska mässor, men att vi på Båtagent inte tror att de fysiska mässorna kommer kunna genomföras på ett smittsäkert sätt innan ett vaccin finns på plats.
– För att sälja nytt måste det gamla bort, och med försäljningsökning 2020 på 80% jämfört med 2019 så borde vi skapat utrymme till affärer för många nybåtsköpare, säger Aron Borg.