Med anledning av covid-19 fattade Sweboats styrelse tidigare i vår beslutet att ställa in höstens flytande mässor, Allt på Sjön i Gustavsberg och Marstrand Boat Show. Nu kan Sweboat tillsammans med en webbsajt presentera ett spännande alternativ i dess ställe: Digitala båtmässan.
– När Marstrand Boat Show och Allt på Sjön i Gustavsberg ställs in så får vi ställa om, säger Mats Eriksson, vd i Sweboat – Båtbranschens Riksförbund.
Digitala Båtmässan kommer, likt våra vanliga mässor, att innefatta hela spektret av saker du behöver för ditt båtliv. Samarbetet mellan Sweboat och Hamnen.se ger en unik kompetens och möjlighet för våra utställare och besökare att ta del av vårt mässprogram i våra olika kanaler med stor räckvidd.
Digitala båtmässan kommer att ha sin hemmahamn på en webbsajt där en specifik kampanjsajt skapas. Hela mässprogrammet kommer även att vara möjliga att se på Sweboats, Allt på sjöns och Marstrand Boat Shows ordinarie webbplatser.
– Det personliga fysiska mötet är naturligtvis överlägset men vi vill inte lägga oss platt och avvakta bättre tider! Därför har vi på rekordtid planerat den Digitala Båtmässan som startar den 28 augusti och pågår en månad. Via en mängd olika kanaler kan besökaren få ta del av nyheter, information om lokala öppna hus, filminslag och intervjuer, tester och artiklar. Välkommen till den Digitala Båtmässan, säger Mats Eriksson.
Sweboat är båtbranschens intresseorganisation med cirka 400 medlemsföretag. Verksamhetens målsättning är att främja och värna gemensamma båtintressen, skapa gynnsamma verksamhetsbetingelser för branschen, vara branschens talesman och remissorgan, skapa förståelse för branschens vikt och roll i samhället samt medverka till en positiv inställning till båtlivet.