Sjöassistans är ett rikstäckande nätverk som hjälper båtägare med problem till sjöss. Bakom nätverket ligger Nordic Maritime Services Stockholm (NMSS), som tillsammans med Svedea nu har förlängt avtalet till 2020.
NMSS tillhandahåller dygnet-runt-tjänster för sjöassistans och jourverksamhet för skadedrabbade båtägare. Tjänster som under årens lopp hjälpt Svedeas båtkunder med assistans vid till exempel grundstötning, motorstopp eller urladdade batterier.
– Vi ser fram emot att fortsätta vårt långa och framgångsrika samarbete med Svedea och vara den bästa partnern inom sjöassistans. Vår målsättning är att tillsammans med Svedea utveckla och kvalitetssäkra deras värdekedja, kundupplevelse och produkterbjudande inom sjöassistans, säger Pär Björkänge, VD NMSS.
Att minska riskerna och ha en kundfokuserad skadeservice när en skada väl inträffar samt erbjuda en så trygg tillvaro som möjligt för sina försäkringskunder är självklara fundament för Svedea.
– NMSS och Sjöassistans har varit en viktig samarbetspartner ända sedan vi började med båtförsäkring 2011. Vi är väldigt nöjda med samarbetet och är glada över det nya avtalet till 2020. Nu ser vi fram mot att fortsätta utveckla både skadejouren och assistansverksamheten som är till stor nytta för våra kunder. Förhoppningsvis något de kommer se mer av redan till nästa båtsäsong, säger Sverker Söderholm, chef kund- och skadeservice Svedea.
Bilden: Pär Björkänge, vd NMSS, Sverker Söderholm, chef kund- och skadeservice Svedea, Helena Mellström, operativt ansvarig Sjöassistans och Göran Södergren, chef för båtförsäkring hos Svedea.
Info: https://www.svedea.se/press/pressarkiv/svedea-forlanger-samarbetet-med-sjoassistans