Nu blir det enklare för alla Simrad- och B&G-ägare att få support, service och uppdateringar för sina elektroniska instrument ombord. Även på distans.
Konstruerad för att säkerställa optimal funktion är det nya, Simrad Network Analyzer och Service Assistant med integrerad trådlöst diagnostikverktyg tillgängligt för Simrad multifunktionsdisplayer med den senaste mjukvaran.
Tillgänglig för alla NSS evo2, NSO evo2, och GO enheter med GoFree™ anslutning. Verktyget gör det möjligt för båtägaren att enkelt skicka systeminformation till service teamet för att förbättra felsökning och kundservice. Oavsett hur långt fartyget är från land, så länge man kan ansluta till ett trådlöst nätverk, ger denna nya uppdatering tillgång till de senaste funktionerna samt den bästa servicen och supporten.
Network Analyzer förenklar omfattande systemuppdateringar med flera displayer genom att proaktivt meddela användaren, likt smartphones och datorer, när ny mjukvara finns tillgänlig för alla moduler och anslutna enheter i nätverket. Service Assistant används för att skicka en detaljerad rapport av enheter i Ethernet och NMEA 2000 nätverket, bland annat mjukvaruversion och serienummer av nätverksanslutna enheter så att teknisk support kan hjälpa felsöka problem snabbare. Servicerapporten innefattar inte bara den installerade elektroniken utan kan också innefatta skärmdumpar tagna på enheterna för att ytterligare illustrera det aktuella felet
Gofree är en moln-baserade teknik som ger användarna möjlighet att få automatiska meddelanden om mjukvaruuppdateringar och kunna ladda ner och installera dessa uppdateringar direkt till sin display, vilket garanterar det senaste operativsystemet med alla de senaste funktionerna.
Nya Network Analyzer och Service Assistant-verktyget finns i den senaste versionen av Simrad mjukvaran (version 54.1.85) via en kostnadsfri manuell nedladdning och uppdatering av kompatibel utrustning.
För att ladda ner, gå till www.simrad-yachting.com/en-US/Support/Downloads