Skärgårdsmässan växer till Djurgårdsdagarna 27–29 maj. Det är en marknad som bjuder på upplevelse, kunskap, inspiration, erbjudanden, underhållning och skratt.
27 maj öppnar Djurgårdsdagarna med Skärgårdsmässan som har blivit en försommartradition för både stockholmare och besökare i huvudstaden i 26 år. 2016 växer mässan rejält. Mer att uppleva, mer plats för fler, mer teman och fler utställare. Området har växt och omfattningen med det. Djurgårdsdagarna bjuder på inspiration och upplevelser, mat och musik, kunskap och nöje, historia och innovation i dagarna tre.
Djurgården är Stockholms finaste besöksplats, med historia och kultur i smakfull blandning. Här har stockholmarna roat sig sedan urminnes tider, här har djurhållning och värdshus, natur och kultur alltid levat sida vid sida.
Skärgårdsmässan har lockat upp till 100 000 besökare och många attraktioner är klassiska, som veteranbåtar, Taubekonserten och dragspelare.
– 26 år med Skärgårdsmässan har gjort att vi har en stark grund att stå på och tillgång till ett omfattande nätverk för att växla upp till Djurgårdsdagarna. För mig är det mycket roligt att få delta i denna spännande utveckling, säger Anders Åkerman som startade Skärgårdsmässan 1989
– Djurgården är en av Sveriges mest kända platser för en publik mässa. Vi gläds åt att kunna presentera både erbjudanden och upplevelser. Alla kommer att kunna hitta något som passar. Ibland behöver man inte resa långt för att komma bort, säger Bisse Alm som är projektledare för satsningen på Djurgårdsdagarna.
– Vi arbetar nu för att erbjuda mer mat och underhållning till våra besökare. Vår mångkultur både kulinariskt och kulturellt är några av våra viktiga satsningar, säger Anna-Lena Petersén som i många år arbetat med att bygga spännande event.
www.skargardsmassan.se