2 mars, 2011

Nimbus startar hjälplinje dygnet runt

Den nya hjälplinjen 020-NIMBUS ger alla Nimbusägare möjligheten att kontakta utbildad personal som kan svara på detaljerade frågor vad gäller handhavande och funktion av just din båtmodell, dygnet runt. Hjälper inte det kör Sjöassistans ut en Nimbustekniker på plats.

– Det ska vara bekymmersfritt att äga en Nimbus. Varje semesterdag med båten är guld värd. Hjälplinjen ska värdesäkra semesterdagarna, säger Patrik Mehks, affärsutvecklare på Nimbus Stockholm.

Den nya hjälplinjen är ett samarbete mellan Nimbus och Sjöassistans, som utbildat hela sin personal på samtliga Nimbus modeller. Till sin hjälp har personalen även kompletta handböcker för respektive båtmodell. Hjälplinjen startar till en början hos Nimbus Stockholm och ska inledningsvis endast erbjudas till den som köper en ny Nimbus under 2011 från Nimbus i Stockholm.

– Båtliv handlar mycket om upplevelsen. Framtidens båtägare kommer i allt högre grad att överlåta skötsel och service till någon annan. Många vill nog innerst inne bara lämna ifrån sig båten på hösten och hämta ut den servad och klar på våren. Och under säsongen ska allt fungera utan bekymmer. Det vill vi hjälpa våra båtägare med, säger Patrik Mehks.

I övrigt ingår:
• Concierge service (restaurangbokningar, gästbåtplatser, konserter etc)
• Sjöväder, kustväder och navigationsvarningar
• Information om skärgårdsbutiker, sjömackar och krogar
• Information om broar och slussar
• Telefon- och VHF-support
• Kontakter med närmaste apotek, vårdcentral, veterinär, etc.
• Sänkt självrisk på din ordinarie båtförsäkring (vid sjöskada)
• VHF-abonnemang hos Stockholmradio utan extra kostnad
• Lossdragning/bogsering
• Transport av reservbränsle, reservdelar eller dykare

Info: www.nimbus.se