16 februari, 2011

Färgstarkt och sportigt från Tenson i vår

Det svenska klädföretaget Tenson fortsätter sin satsning på hav och marint liv. I år presenterade man den första marina kollektionen på över 30 år. Våren 2011 visar Tenson en mer sportig kollektion med välutvecklad design och färgstarka detaljer. Målet är att attrahera den aktiva konsumenten som rör sig såväl i marin miljö som i skog och mark.

– Tenson ska vara en självklar konkurrent inom både marint liv och outdoor. I den här kollektionen har vi lyckats med vår målsättning att kombinera hög kvalitet med design. Vi har gjort en omfattande satsning som verkligen visar resultat i den här kollektionen, säger Johan Lövqvist, vd för Tenson.

Redan från starten 1951 har Tenson eftersträvat hög kvalitet och funktion. Målsättningen är att ständigt höja ribban och presentera bättre och mer tekniska plagg. I vårkollektionen 2011 satsar Tenson på en färgstark och sportig kollektion med fokus på smidighet och design. Linjen är utvecklad med fler tekniska material, som till exempel stretch, för bästa möjliga passform och komfort.

– Vi har försökt att återskapa och samtidigt föryngra den typiska ”Tenson-själen”. I kollektionen har många klassiska Tenson-plagg uppgraderats med bättre passform och sportigare look för att attrahera både den trogna Tenson-kunden och en ny, yngre konsument, säger Catharina Carlander, chefsdesigner på Tenson.

I vårkollektionen 2011 visar Tenson en färgstark och sportig kollektion med fokus på smidighet och design.
Tenson var på 70-talet ett ledande märke inom bad och marint liv där seglarplagg var en stor del av sortimentet. I år presenterade Tenson sin första marina kollektion på över 30 år vilket var ett viktigt steg i satsningen att ta sig tillbaka till ursprunget. Kollektionen är en storsäljare som har sålt slut i flera butiker.