8 november, 2010

LIROS satsar på Stena Match Cup Sweden

LIROS är ny sponsor till matchracingseglingarna på Marstrand. Den väletablerade tågvirkestillverkaren finns närvarande redan i de stora evenemangen världen över, som America’s Cup, Volvo Ocean Race och de Olympiska Spelen. Stena Match Cup Sweden blir det första evenemanget på svenskt vatten som företaget engagerar sig i.

– Med tanke på vår verksamhet så är Stena Match Cup Sweden ett väldigt naturligt evenemang för oss att samarbeta med. Västkusten har vi ju gemensamt. Dessutom är det ett brett evenemang som tillåter en bra marknadsföringsstrategi. Vi ser Match Cup Sweden som en marknadsföringsplattform främst av två anledningar. Dels för att bygga vårt varumärke ännu starkare. Dels för att stärka kundrelationer genom relationsskapande möten och aktiviteter, säger Johnny Källman, VD på LIROS.

På Brandspot, organisationen bakom evenemanget, ser man fram emot det nya samarbetet.

– Hela evenemang bygger på seglingen. Där ska vi ha topputrustning. LIROS har väldigt bra kvalitet på sitt tågvirke och ett brett sortiment. Det känns fantastiskt att kunna rigga alla båtar med LIROS. Det betyder mycket för seglarna och därmed också för hela evenemanget, säger Martin Sohtell, projektansvarig på Brandspot.

– Våra produkter används av världsstjärnor och professionella seglare. Eftersom de tycker att Match Cup Sweden är det bästa seglingsevenemanget när det gäller match racing så känns det självklart att vi ska vara en aktiv del i det, säger Johnny Källman.

Utöver Match Cupen sponsrar LIROS olympiska seglare som hjälper företaget med den löpande produktutvecklingen.

Bilden:
Magnus Holmberg klar för semifinal i Match Cup Sweden 2010. Foto: Dan Ljungsvik.

Info: www.lirosropes.se