21 maj, 2010

Försäljningen ökar för nya generationen NavEye

Aqualiv har under det senaste året utvecklat den nya generationen NavEye med namnet BlackBox. Det är en svensk produkt från utveckling till tillverkning “Made in Sweden”. Genom att lägga utveckling och tillverkning i Sverige fås med hög sannolikhet god kvalitetskontroll samt säkrade leveranser.

Pressrelease:

Aqualiv kan nu informera om att den nya generationens NavEye som enligt plan har lanserats och börjat säljas på den svenska marknaden. Bolaget kan nu lämna bakom sig de produktrelaterade leverans- och kvalitetsproblem som funnits under 2009 med den taiwanesiske tillverkaren. Vilket också hämmat Aqualivs försäljning och resultatutveckling.

Under april 2010 har Aqualiv haft en fakturering som inte uppnåtts för enskild månad sen april 2009.

– Det känns skönt att äntligen ha en väl fungerande produkt att leverera till våra kunder, få igång fakturering samt att vi får möjlighet att fokusera på försäljning och framtid igen säger Aqualivs vd Mattias Malmgren.

www.aqualiv.com