9 februari, 2010

Ryds lanserar ny båtsite

Rydsbåtar och NPP Reklambyrå har lanserat en ny intelligent webbsida som har ambition att bli Skandinaviens bästa båtsite. NPP Reklambyrå har sedan hösten 2009 jobbat intensivt med att skapa en möjligheternas och upplevelsernas båtwebbplats, på uppdrag av Ryds båtar.

– Det känns enormt roligt att i dagarna lansera en mycket rik webbsida med stora möjligheter och fördelar för Ryds kunder, säger projektledare och webbstrateg Roger Elverskog.

En stor utmaning för NPP Reklambyrå i utformningen av Ryds webbsida var att hitta smarta lösningar för att visa på Ryds stora och breda båtsortiment. NPP Reklambyrå har satsat mycket på att den som besöker sidan ska ha kunna ta del av båtarna på ett interaktivt sätt. Detta har gjort att både det grafiska och den tekniska plattformen som NPP Reklambyrå valt att bygga är mycket avancerad.

Webbsidan bygger på en intelligent filtreringsfunktion som låter användaren välja båt utifrån specifika önskemål och behov. Filtret plockar fram de båtar som är intressanta för användaren och flera aktuella båtar jämförs i en detaljerad specifikation.

– Att ge besökaren en upplevelse har varit viktigt i arbetet med Ryds båtar, då upplevelser är djupt rotad i Ryds båtars anrika varumärke. Därför har vi jobbat mycket med det visuella och interaktivitet. Vi har skapat en närhet till båtarna genom att besökaren kan klicka på olika detaljer och därmed förflytta sig närmare båten. Detta gör att besökaren får en bättre känsla för båten, berättar projektledare och webbstrateg Roger Elverskog.

www.ryds.se