Suzuki har presenterat ett par nya utombordsmotorer. Den här gången är det en 8 hk och en 9,9 hk motor. Motorerna är lätta och kompakta och har finesser som till exempel framskjuten vevaxel, vilket tidigare har funnits på Suzuki DF90 och ger en bättre viktfördelning på akterspegeln och minskar vibrationerna betydligt.
Suzukis pressrelease:
Den förbättring i prestanda du ockås får i och med det är ett plus i kanten. Kombinationen av den framskjutna vevaxeln och det nydesignade kompakta växelhuset gör de nya DF90/80/70 till de lättaste och mest kompakta motorerna i sin klass.
De nya motorerna kommer med samma avancerade teknologi som Suzukis större motorer. Alla tre motorer har dubbla överliggande kamaxlar (DOHC), fyra ventiler per cylinder samt ett strömlinjeformat växelhus som kom första gången på vår DF300.
Designen på växelhuset reducerar vattenmotståndet med hela 36% vilket ger en snabbare acceleration. DF90/80/70 har en mycket smidig växlig genom det nya växlingssystemet. Easy start Det är lätt att starta Suzukis motorer. Nu är det ändå enklare genom Suzukis Easy Start system. Detta gör att du bara behöver vrida nyckeln EN gång, så går startmotorn tills motorerna hoppar igång.
Du behöver inte stå och hålla i nyckeln mera. Easy Start finns endast på vår ny motorserie Långa avstämda insugningsrör Ett sätt att öka en motors prestanda är att se till att motorns lufttillförsel är så jämn och effektiv som möjligt. Därför har DF90/80/70 långa avstämda insugningsrör, specialdesignade för så effektiv lufttillförsel som möjligt.
Länk: www.kgksuzuki.se