Göteborgsföretaget Sail Racing tillsammans med reklambyrån Ovland and Friends tog hem två priser på galan för Svenska Publishing-Priset. Design, text, tryck och visuellt innehåll bedöms av juryn som består av allt från art directors och språkpedagoger till professor i medieteknik och journalister.
I kategorin ”Kataloger” vann 2008 års katalog för Sail Racing. Juryns motivering var ”För en aptitlig katalog som med högklassiga bilder och konsekvent design som griper tag i läsaren”. Juryn gav 36 poäng av 40 möjliga.
För samma katalog vann man också det visuella priset. Det vill säga juryns specialpris för bra bilder och visualisering. Juryns motivering: ”För utsökta och överraskande fotografier i symbios med fräscha produktillustrationer”.
– Två stimulerande priser som verkligen visar att det lönar sig att lägga all den tid och kraft som vi gör på form och foto för att utveckla vårt varumärke. Vi har också lyckats återspegla våra kärnvärden som Speed, HighTech, Innovation och Test Team säger Lars Bolin, marknadschef på Sail Racing.
– Arbetet med nästa års katalog är i full gång och vi kan lova att den kommer att bli minst lika bra som den vi nu har vunnit med, säger Lars Bolin.
Länk: www.popkom.se/page