Stena Line blir en av båtsponsorerna till den internationella seglingstävlingen Match Cup Sweden på Marstrand i början av juli. Under evenemanget sjösätter Stena Line sitt nya eventkoncept som rederiet utvecklat i samarbete med PS Communication och Miami. – Satsningen ligger i linje med vår verksamhet. Det är ett gyllene tillfälle att stärka vårt varumärke, säger Stena Lines marknadschef PeO Axelsson.
Under tävlingsveckan 30 juni – 6 juli möts världens bästa seglare i tuffa dueller framför ögonen på över 100 000 åskådare i vad som brukar kallas världens vackraste seglingsmiljö. Som båtsponsor innebär det bland annat att Stena Line kommer ha en brandad båt som seglas av varierande lag under tävlingsveckan. Utöver det sker ett flertal varumärkesstärkande aktiviteter för att positionera Stena Line som en viktig del av det västsvenska näringslivet. Exempelvis kommer rederiet att vara delaktigt såväl i Pro Am- som Celebrity-seglingar under veckan.
– Marstrand och Match Cup är symboler för den svenska sommaren med sol, vind och vatten, säger Peo Axelsson, marknadschef för linjen Göteborg-Tyskland. Det ger en direkt koppling till Stena Lines varumärke Making Good Time och med vår verksamhet känns det naturligt att sponsra en seglingstävling som är en så stor del av svensk västkustsommar.
Under Match Cup är det också premiär för Stena Lines nya eventkoncept som är framtaget av PS Communication i samarbete med Miami Guerilla Agency. Bland aktiviteterna under veckan märks bland annat videokaraoke, interaktiva Stena Line quiz, en cool loungeavdelning med Riva Bar och flera än så länge hemliga aktiviteter, signerade Miami.
– Vi har spänt bågen och höjer nu nivån på våra events. Vi vill överraska besökarna genom att erbjuda en rolig och trevlig interaktiv underhållning som är anpassad till den breda målgrupp som Stena Line har och som symboliserar en del av vad Stena Line erbjuder ombord. Att synas i samband med den här typen av event är också ett sätt att trigga försäljningen av resor inför hösten, säger PeO Axelsson.